2010. 08. 23.

Fenntartható közlekedést Budapesten!

 Az LMP Budapest-programja behatóan foglalkozik a főváros leglátványosabb és legbonyolultabb problémájával, a mára már válságterületté váló városi közlekedéssel. Budapest eddigi vezetése nem volt képes magáévá tenni egy olyan átfogó szemléletet, amely egyszerre tudná megoldani a közösségi közlekedés városon belüli és az agglomerációhoz kapcsolódó ügyeit, illetve a gépjármű-forgalom és a légszennyezés kérdéseit. Az LMP a legtöbb költségvetési pénzt felemésztő területet fenntarthatóvá és európai színvonalúvá kívánja tenni több közlekedési szakértő és várospolitikus bevonásával elkészített Élhető Budapest című programja szerint. Az alábbiakban a főbb pontokat emeljük ki.

 

Az autóhasználat ésszerű korlátozására van szükség a fővárosban a gerjesztett közúti forgalom csökkentése érdekében. Először is több elérhető és megfelelő alternatívára van szükség, amit csak egy jól átgondolt, a város sajátosságait figyelembe vevő, rendszerszintű módosításokon átesett budapesti közösségi közlekedési hálózat lehet képes biztosítani. Ennek érdekében át kell szervezni a BKV-t és át kell alakítani a Budapesti Közlekedési Szövetséget (BKSZ), hogy egyszerre legyen szempont a fővárosi és agglomerációs érdek. A valódi BKSZ alkalmas lesz arra, hogy a régió szintjén hangolja össze a menetrendeket, hogy létrejöjjön az egységes jegyrendszer és az átláthatóságot és a finanszírozhatóságot egyszerre biztosító egységes közlekedési kassza. Rövidtávon az autóbusz-parkot kell fejleszteni és környezetbaráttá tenni, középtávon a villamoshálózat helyreállítása (főleg a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út vonalon, valamint a belső Bécsi úton) lenne a cél. Az LMP a 4-es metró projektet elhibázottnak tartja, mivel nem reflektál a közlekedési hálózat valódi problémáira. A metró-vasút integráció révén fejleszteni kell az elővárosi vasúti közlekedést. A Duna mint ingyenes közlekedési felület stratégiai kérdés kell legyen a következő években, hiszen hatalmas kihasználatlan potenciállal rendelkezik az észak-déli irányú agglomerációs közlekedés terén.

 

Az LMP valódi alternatívaként tekint az olcsó és környezetbarát kerékpározásra a városon belül, ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy mind az ingázó mind pedig a városi bringások is biztonságos és az igényeknek megfelelő kerékpáros úthálózat létesüljön a fővárosban a meglévő főhálózat újragondolásával. A gyalogosok és a kerékpárosok járdán történő "összeeresztése" balesetveszélyes, ezért a közutakra kell terelni a megfelelő körülmények biztosítása mellett a kerékpáros forgalmat. Az LMP B+R kerékpártárolók létesítését javasolja a P+R parkolók mintájára, hogy lehetőség legyen a vasútról vagy a hévről a kerékpárra átülni.

 

A Hungária körút és a budai körút által határolt területre való behajtásért az autósoknak behajtási díjat kell fizetni, ezen az övezeten belül pedig egységes parkolási díjat - mindkét díj komoly bevételt jelentene a fővárosnak, ha a BKSZ kasszájába folyna be. Az M0-ás körgyűrű északi és északnyugati szakaszának alapos átgondolására van szükség; a gyűrűirányú forgalom folyamatossá tétele, a lámpák összehangolására ugyanakkor a dugók elkerülésének eszköze lehet.

 

 Az LMP mindent megtesz annak érdekében, hogy végre élhető és szerethető legyen Budapest és a közlekedés ne rémálom, hanem természetes és kulturált cselekvés legyen!

 

forrás: LMP kampányblog

 A közúti közlekedésről 

 

A Duna, Budapest igazi főutcája

 

A 4-es metróról

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Jávor Benedek Facebook-oldalához!

A bejegyzés trackback címe:

https://javorbenedek.blog.hu/api/trackback/id/tr562240475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.