2010. 02. 14.

Bemutatkozás

nyáriegyetem.jpg

1972-ben születtem Budapesten. 1997-ben végeztem az ELTE biológus szakán, ugyanitt 2006-ban biológia tudományokból doktori fokozatot szereztem. 1998-ban ösztöndíjjal Brüsszelben, 2007-ben Párizsban kutattam. 1998-tól a Pázmány Péter Katolikus Egyetem környezetjogi tanszékének oktatója vagyok, de vendégoktatóként több más intézményben is tanítottam, tanítok. Az elmúlt tíz évben több mint félszáz hazai és nemzetközi publikációm jelent meg.

Kutatói-oktatói tevékenységem mellett azonban mindig is erős közéleti érdeklődés jellemzett. Ennek eredményeként 2000-ben a Védegylet alapító tagja, 2003-2008 között szóvivője és programvezetője is voltam a természet- és erdővédelem, valamint a környezetpolitika területén. Hét éves munkám eredményeként 2007-ben az Országgyűlés létrehozta a „zöldombudsman” intézményét, 2009-ben pedig kezdeményezésem nyomán betiltották Magyarországon a cián bányászati alkalmazását.

2008-ban – mivel úgy láttam, hogy szükség van Magyarországon egy, az ökológiai politika elveit a gyakorlatban is képviselő erőre – a Lehet Más a Politika egyik alapítója, 2009-től az párt választmányi tagja, szóvivője lettem. 2010-ben a budapesti listáról bekerültem az Országgyűlésbe, ahol a Fenntartható fejlődés bizottság elnökeként folytattam környezetpolitikusi tevékenységemet. 2010 őszén főpolgármester-jelöltjeként a budapesti választók 10 százaléka támogatott szavazatával. 2012 januárjában az LMP országgyűlési képviselőcsoportja frakcióvezetővé választott. 2012 novemberében, mivel az LMP kongresszusa elutasította azt az általam képviselt stratégiát, amely lehetővé tette volna, hogy a párt más ellenzéki szervezetekkel együttműködve aktív részese legyen az Orbán-kormány leváltásának, lemondtam a frakcióvezetőségről. 2013 januárjában 7 további képviselőtársammal és a párttagság egy jelentős részével kiléptünk az LMP-ből, mely végérvényesen elkötelezte magát az együttműködést elutasító, az Orbán-kormány leváltását másodlagos céllá minősítő stratégia mellett. Februárban Párbeszéd Magyarországért néven új, baloldali zöld pártot alapítottunk, az zöld politika és a társadalmi szolidaritás elveinek képviseletére, és a  kormányváltás lehetőségének elősegítése céljából. A párt tavasszal választási szövetséget kötött a Szolidaritás, a Milla és a Haza és Haladás képviselői által létrehozott, Bajnai Gordon vezette Együtt 2014 párttal.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Jávor Benedek Facebook-oldalához!

Címkék: rólam

A bejegyzés trackback címe:

https://javorbenedek.blog.hu/api/trackback/id/tr891758414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogar 2012.01.10. 16:07:46

Tisztelt Jávor Benedek!
Tisztelettel és megbecsüléssel viseltetem az ön törekvései iránt. Viszont, mivel ön biogus végzettségű – és bár egyetemi oktató – nem tud minden tudományágban tájékozott lenni.
Ezért felhívnám a figyelmét az előadásának azon részleteire, amiből őn esetleg hibás következetést von le.
Így az atomeregia mint ELAVULT- MEGHALADOTT TECHNOLÓGIA nem következik az ön adataiból.
Az ön adatai a BEÉPÍTETT KAPACITÁST tükrözik amit kb. 5-el kell osztani a szél esetében, mivel szélerőművel kihasználási óraszáma kb 20%, míg az atom esetén ez 100% is lehet.
Így a

fenti adatok félrevezetőek az ön által levont konklúzió esetében.

Hasonlóan óvatosan kellene kezelni a fenti adatot is. az utolsó 5 pont esetében részletesen tudni kellene a hátteret, mielőtt a regressziós egyenest behúznánk. (Esetleg egy exponenciális vagy hatvány kitevős görbe egészen mást adna. De akkor is ha az utolsó 5 pont a többi 30-40-100 hoz képest esetleg nem releváns.)

A fenti görbék extrapolációja különösen furcsa. Még a korábbi évek tendenciája sincs benne folytatva. Egyáltalán nem jogos és teljesen voluntarisztikus az ilyen jellegű extrapoláció.

Végül a finn erőmű adatait kiragadva ismét hibás következetésekre jut, ha nem veszi figyelembe, hogy majdnem minden új technológia (finn EPR új technológia nem sorozat gyártás!) esetén ismert jelenség a költségek növekedése. Mellé kellene tenni sok más iparág hasonló tapasztalatát is.
dr. Horváth L. Gábor, Ph.D. magánemberként
HorvathLG@ella.hu

Bogar 2012.01.10. 16:13:05

@Bogar: Sajnos az ábrákat nem tudtan feltenni a web-re, így némely hivatkozás talán kevésbé érthető. de JB nyilván tudja miről van szó.

ahonfia 2016.03.23. 23:24:41

Társadalmi szolidaritás+Bajnai. Megáll az utö.

sunt 2020.03.09. 21:44:44

A zöld politikai gondolkodás tudomásom szerint adós a demográfiai robbanás által érintett szegény országokra vonatkozó mondanivalóval. Róluk és az ott élőknek is mondani kellene valami érthetőt és meggyőzőt.
süti beállítások módosítása