2012. 05. 22.

Sej, a ti lobogótokat keleti szelek fújják...

(fotó: http://szendreigabor.hu/blog/)

Mostanáig nagyon óvatos voltam abban, hogy hogyan minősítsük a hazai közállapotokat, a demokrácia helyzetét, az Orbán-rendszer intézményi berendezkedését. A kormányfő és legszűkebb környezete az elmúlt napokban jelentősen megkönnyítették annak eldöntését, hogy hogyan is értékelhető az orbáni „centrális erőtér”.

Egy demokratikus rendszer fennmaradása alapvetően két tényezőn múlik. Egyfelől méltányos politikai versenyen, amely biztosítja a mindenkori hatalom leválthatóságát, másfelől azokon az intézményeken („fékeken és ellensúlyokon”), amelyek biztosítják a mindenkori hatalom ellenőrizhetőségét.

Pörgessük végig, mi történt ezekkel az elmúlt két évben.

A fékek és ellensúlyok rendszere végzetesen meggyengült. Az Alkotmánybíróság jogköreit leszűkítették, amint beleütköztek az AB által támasztott korlátokba, miközben magát a testületet feltöltötték egyszerű pártkatonákkal. Az ombudsmani rendszert legyengítették, a szakombudsmanokat dísszé degradálták (kisebbségi ill. jövő nemzedékek biztosa), vagy kiiktatták a rendszerből, a helyére egy ugyancsak fideszes pártdelegált  alá rendelt hatóságot állítva (adatvédelmi biztos). Ez a hatóság az első adandó alkalommal, a Schmitt Pál kegyelmi gyakorlatára vonatkozó kérdés esetében világossá tette, hogy a jogállamiság vagy az aktuális kormányzat oldalán áll-e. Az igazságszolgáltatás ellensúly nélküli egyszemélyi vezetőt kapott, aki jogosult az ügyeket kormányzati megrendelések alapján olyan bíróságokra helyezni, ahova szeretné, és aki – láss csodát –, a kormánypárt legszűkebb berkeiből érkezett. Szétverték a Költségvetési Tanácsot, amely a költségvetési ámokfutásnak gátat szabhatna. Központosították az önkormányzati rendszert, megerősítve a közvetlen állami befolyást. Anyagilag a padlóra küldték a civil szektort, miközben nem csak jogaikat szűkítették, civil aktivisták bíróság elé citálásával egyértelmű üzenetet is küldtek a civileknek, hogy mire számítsanak. A népszavazások érvényességi küszöbét felemelték, hogy ezt a – korábban általuk előszeretettel alkalmazott – eszközt is ellehetetlenítsék. A decemberi Házszabály-módosítással és az új Országgyűlési törvénnyel jelentősen korlátozták a parlament ellenőrző lehetőségeit, az így megnyitott lehetőségekkel rendszeresen vissza is élnek. A legfőbb ügyész pozíciójába beláthatatlan időre bebetonoztak egy klasszikus pártkatonát, akinek elfogultságáról biztos, tapasztalati tudásunk van. Az Állami Számvevőszéket egy fideszes képviselő alá rendelték.  A kormányzati hatalom ellenőrzésére képes, ellensúlyaként szolgáló valamennyi intézményt a földbe döngölték.

A méltányos politikai versenyt és a leválthatóságot végzetesen korlátozták. Kétharmadba öntötték a bukott adórendszerüket, ezzel gúzsba kötve bármely későbbi kormányt. Egy politikailag elkötelezett új Költségvetési Tanács segítségével blokkolni tudják a kormányváltást követő kabinetek költségvetési munkáját. Egyfordulós választást vezettek be, hogy szűkítsék az ellenzék játékterét. Addig matekoztak a választási földrajzzal, amíg azzal 4-5 százalékos Fidesz-vereségből is győzelmet tudnának kovácsolni. A győztes túlkompenzálásával egy nem túl erős relatív győzelmet is parlamenti többséggé tudnak konvertálni. Megőrizték a nyilvánvalóan gázos kopogtatócédula-rendszert az új szereplők kiszűrésére. A hétvégi ötleteikkel pedig feltették a koronát a nagy műre. A pártok állami támogatásának belengetett felfüggesztése a nem kormányzati szerepben lévő (vagy nem súlyosan korrupt) pártok kvázi felszámolását jelenti. Az előzetes regisztráció pedig nyíltan a választók közti különbségtételt szolgálja, és a választási eredmények további manipulálása a célja. Nem tudjuk mi jöhet még, de ha azt nézzük, hogy eddig honnan merítettek, számíthatunk vagyoni cenzusra, nyílt szavazásra, esetleg ha kiderül, hogy a nők kisebb arányban szavaznak a Fideszre, akkor a női választójog megszüntetésére. Van még messzebb is visszafelé az időben.

De ezt már nem kell megvárnunk. Magyarország putyinizálódása kész tény. Ami mostantól következik, az – egyetértve Orbán Viktorral – csupán ennek a rendszernek a konszolidációja.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Jávor Benedek Facebook-oldalához!

· 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://javorbenedek.blog.hu/api/trackback/id/tr104532400

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A pártok támogatása politikai szabadságjogainkat is szolgálja 2012.05.22. 21:24:44

A Véleményvezér "Az ember, akinek csak a zemberek számítanak" című cikkében Orbán 2006-os plebejus fordulatának tulajdonítja a párttámogatások megvonásának ötletét, ezen felül a demokratikus legitimációt boncolgatja értelmesen, de szerintem f...

Trackback: Az ördög a listákban rejlik 2012.05.22. 20:42:55

Sziporkáznak az új ötletek a Fidesz háza táján - remek elképzelések látnak napvilágot, hogyan lehetne megoldani, csak a mindenre eltökélt, tuti kormánypárti szavazók juthassanak az urnákhoz 2014-ben. Igaz, a Velencei Bizottság jön vizsgálódni már az új...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.05.22. 20:38:32

Egy évnyi szociológus szakmai gyakorlata van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegm...

Trackback: Patás Orbánra cserélné a Patás Ördögöt Harkány címerében a Pécsi Stop szerkesztősége 2012.05.22. 20:36:40

A harkányiak húsz éve rajzoltatták bele a fürdőváros forrásának fakasztójaként számon tartott Gonoszt a címerükbe, most pedig – hála a keresztény kurzusnak – kiűznék az ördögöt Harkányból. A képviselőtestület pályázatot írt ki a város címer...

Trackback: Sej, a ti lobogótokat keleti szelek fújják 2012.05.22. 20:18:01

Magyarország putyinizálódása kész tény. Ami mostantól következik, az csupán ennek a rendszernek a konszolidációja.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ben Franklin 2012.05.22. 21:11:53

Hóvazz, majdnem elolvastam aztán látom hogy miféle hely ez..:D

kurgan 2012.05.22. 21:20:24

@Ben Franklin: hm, és mégis, mire jöttél rá?

Qqriq 2012.05.22. 21:56:41

"A fékek és ellensúlyok rendszere végzetesen meggyengült. Az Alkotmánybíróság jogköreit leszűkítették, amint beleütköztek az AB által támasztott korlátokba, miközben magát a testületet feltöltötték egyszerű pártkatonákkal. Az ombudsmani rendszert legyengítették, a szakombudsmanokat dísszé degradálták (kisebbségi ill. jövő nemzedékek biztosa), vagy kiiktatták a rendszerből...

Az előzetes regisztráció pedig nyíltan a választók közti különbségtételt szolgálja..

Központosították az önkormányzati rendszert, megerősítve a közvetlen állami befolyást. Anyagilag a padlóra küldték a civil szektort, miközben nem csak jogaikat szűkítették,

A népszavazások érvényességi küszöbét felemelték, hogy ezt a – korábban általuk előszeretettel alkalmazott – eszközt is ellehetetlenítsék."

Látod, kedves Benedek, ezért érdemes lett volna a Fideszre szavazni.
Ugyanis azok a drága fékek és ellensúlyok, amiért úgy sírtok, pont azt lehetetleníthették volna el, amiért van értelme a Fidesz 2/3-ának: helyes pályára terelni az 1990-ben elcseszett államberendezkedést. Lehet, hogy demokratikusan kiváló mű lett, nyugatról szó nem érte (naná, hogy nem, hisz így a korlátlan lehetőségek országává váltunk a nyugati rablólovagoknak), de gazdaságilag fenntarthatatlan. Így viszont lehet valami baromi demokratikus, de ha gazdaságilag életképtelen, úgyis elhal.

pharmacyli 2012.05.22. 21:56:59

Nem olyan rég még arról fanyalogtak, hogy találkozik-e Orbán Viktor Vlagyimir Vlagyimiroviccsal. Lásd lenn az idézetet a Népszabiból.
Múltkor még azért cikizték és szólták le, mert Putyin nem fogadta Orbán Viktort.
Most meg azért jajgatnak, mert jól sikerült a találkozó?
S mi a gond Vlagyimir Vlagyimiroviccsal? Hogy nem úgy táncol, ahogy nyugatibb tájakon fütyülnek? Putyin az orosz történelem egyik legkiválóbb politikusa. Ha Orbán Viktor is követi, csak mi nyerünk. Ne hergeljék már a népet ezzel a putyinizmussal, Putyin az orosz nép érdekeit képviseli.
Idézet a népszabiból: "Korábban Arkagyij Klimov, az orosz parlament külügyi bizottságának helyettes vezetője azt mondta a Népszabadságnak, hogy a Fidesz elnöke nem kapott név szerinti meghívót a szentpétervári kongresszusra. Tájékoztatása szerint az Európai Néppártnak (EPP) küldött a JeR meghívást, s az EPP döntötte el, kivel képviselteti magát a kongresszuson. Orbán korábban a köztévé Ma reggel című műsorában ezzel szemben azt mondta, hogy mint az EPP alelnöke, de mint a Fidesz elnöke is kapott meghívást Szentpétervárra.

A Szijjártó által megmutatott levél szerint Grizlov a meghívást valóban "Orbán Viktornak, a Fidesz elnökének" címezte. "

CyberChild 2012.05.22. 22:13:30

@Qqriq: Akkor most jó volt a 90 előtti államberendezkedés ?

KG2000 2012.05.22. 22:15:33

Jól szimbolizálja a blogos értelmi képességét vagy sokkal inkább szándékos csúsztatásait, hazudozásait a kép, a zászló. Az ugyanis nem Oroszország zászlaja, sőt, mégcsak nem is a Szovjetúnió zászlaja, hanem Kína zászlaja, nyilván, amikor a kínai küldöttség járt Magyarországon, akkor tették ki. Elárulom a sok nagyokosnak, hogy ha magasrangú kínai küldöttség jár pl. az USÁban vagy Németországban, ott is kiteszik a zászlójukat. Nulla a köbön ez a fickó, hiszen ez rém primitív mocskolódás.

McT 2012.05.22. 22:19:06

Hogy is hívták ezt a fényes tizenkilencedik században? Nem véletlenül "muszkavezető"-nek? Szép, ízes történelmi kifejezés. Farmacili, Kukuriku, csak ízlelgessétek. ... Muszkavezető. ... Ja még Kádár et. is kiérdemelte.

ob.szerver 2012.05.22. 22:26:58

@Qqriq:

"helyes pályára terelni az 1990-ben elcseszett államberendezkedést. Lehet, hogy demokratikusan kiváló mű lett, nyugatról szó nem érte ..., de gazdaságilag fenntarthatatlan."

Na, most, hogy sikerült eltakarítani az útból a demokratiikus jogállam teremtette nehézségeket, kezd sorolni lécci az emútkétév gazdasági sikereit. A gazdaság teljesítménye számos objektív mérőszámmal jellemezhető. Írd le a mostami értékeket, zárójelbe melléjük a kormányváltáskoriakat. Csakhogy tudjuk mihez mérni a fejlődést, így akadályok híjján.

Elijah_Baley 2012.05.22. 22:27:37

В 2012 году для семей с детьми изменится размер вычета из налога на доходы физических лиц (НДФЛ), который составляет 13%.

is 2012.05.22. 22:29:50

@KG2000: a te értelmi képességeidet is jól szimbolizálja, hogy a poszt címében szereplő kelet szót rögtön lefordítottad csupán az oroszokra, azért mert a poszt végében találtál egy 'putyinizálódása' szót. de mondjuk minden gondolatmeneted ilyen logikai bukfences szinten van, szóval nem lepődtünk meg. meg láthatóan a legfontosabb elemével foglalkozol a posztnak, legalábbis te ennyit fogtál fel belőle.

csbaly 2012.05.22. 22:32:12

Te jó ég.... egy politikus, aki egyáltalán nem ismeri a nyugati demokráciák berendezkedést... egyáltalán hogy kerülhet oda egy ilyen tanulatlan ember? Olvasson, mielőtt blogot ír!!!! Mi az az intézkedés ezekből, ami más országban nincs? Alkotmánybíróság? Van ahol nincs is, nem kötelező! Előzetes regisztráció? A mai "minta-demokráciákban" mindenhol van. Jelentősen korlátozták a parlament ellenőrző lehetőségeit... most akkor diktatúrát építenek, vagy az állami befolyást csökkentik? Egyszerűen erős államot építenek, amit '89-ben kellett volna és akkor nem itt tartanánk... teszem hozzá, ez az erős állam az LMP érdekeit is szolgálni fogja a jövőben, amennyiben olyan programot állítanak fel, ami miatt az emberek őket juttatják kormányra... akkor gondolom nem lesz sírás a rendszer miatt, hogy ja de rossz nekünk....

metropolis. 2012.05.22. 22:39:06

Mondjuk a vagyoni cenzus nem ártana, teszem az éves a befizetett adók arányában súlyozzák az állampolgár szavazatát, még csak azt sem mondhatjuk hogy igazságtalan lenne...

jet set 2012.05.22. 22:45:29

Az lmp minden tagja hülye?
Miért kell ilyen hangulatkeltő cikket idehányni? Inkább a Parlamentben tennétek a dolgotokat!

Pszt! 2012.05.22. 22:53:31

A korlátlan Közgép pénzből egyre több fizetett kommentre telik!

Peetee 2012.05.22. 22:53:47

@Qqriq:
"ha gazdaságilag életképtelen, úgyis elhal. "

Ez vár az országra most aranyapám, csak míg mi ebbe beledöglünk, Ti továbbra is pezsgőztök a cimboráiddal...köz(gép)pénzből szerzett vagyonotokból...

Peetee 2012.05.22. 22:55:54

@csbaly:

Erős állam? Ez? Kit szeretnétek ti erősíteni barátom, önmagatokat meg a vagyoni háttereteket?

McT 2012.05.22. 22:57:01

@metropolis.: de akkor nem lenne még annál is jobb, ha adni venni is lehetne? (a szavazatot). A sok lebzselő csöves is milyen jól járna ... bár lehet, tőlük csak sz..ér-h..ér, de nekik az is jó lesz. Nem lehet, hogy ez még igazságosabb lenne?

@jet set: amúgy mi is volna a dolguk? Csak nem a kormányelőterjesztések, nemzetmentő fideszes egyéni képviselői indítványok megszavazása? Vagy csak üjjenek benn oszt tanujjanak az okosabbtó'

Pszt! 2012.05.22. 22:58:30

Az lesz a legszebb, ha 2014-ben egy másik párt ölébe hullik a korlátlan hatalom! Mire képes fék nélkül egy náci párt?

McT 2012.05.22. 23:05:58

@csbaly: "Jelentősen korlátozták a parlament ellenőrző lehetőségeit... most akkor diktatúrát építenek, vagy az állami befolyást csökkentik?"

Hogy tetszett ezt pontosan gondolni? Mi köze Gizikének a gőzekéhez? Szerintem az olvasgatás erényét először mindenki maga gyakorolja, mielőtt másoknak ajánlgatná. Szívesen összeállítok agy rövidebb listát...Bár sajnos kevés lesz bennük a kép.

-HVC- 2012.05.22. 23:11:34

@wmiki: Ezzel már önmagában is értékesebb munkát végzett volna, mint bérgombnyomogatók az Istened vezényletére. Bár kétlem, hogy ott írta.

Hozzátenném, hogy JB összehasonlíthatatlanul hitelesebb politikus, mint a barátaid. És vagyonosodását tekinve is lehetnek "enyhe kis" különbségek...

Nem fogok rá választ kapni, pedig nagyon érdekelne, hogy téged fizetnek azért, hogy fideszes vagy, vagy pszichózis, vagy milyen egyéb ok visz rá, hogy nyílvánvalóan - ép ésszel - védhetetlen dolgokat kezdj védelmezni. (Általánosan értettem.)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.22. 23:22:37

Tüntetés a rokkantak és elesettek jogaiért

Petíció a Magyarország Kormányához: VISSZA AZ ELVETT JOGAINKAT!

Önök 2012.01.01-től olyan törvényt hoztak, amivel ellehetetlenítették a korhatár alatti rokkantak életét:

1. Elvették a rokkantnyugdíj jogosultságot.

2. Az Alaptörvény a családokat kötelezi a rokkantak eltartására.

3. Csökkentett összegű rehabilitációs- és rokkantellátást folyósítanak.

4. Rehabilitációs ellátás mellett nem engedélyezik a munkavégzést.

5. Kötelezővé tették az „önkéntes” felülvizsgálatra való jelentkezést.

6. A komplex felülvizsgálati rendszer szigorítása miatt a súlyos betegek kerülnek ki az ellátásból.

7. A szociális- és rehabilitációs szakértők szempontrendszerei súlyos diszkriminációt eredményeznek.

8. Életkor szerinti súlyos diszkrimináció érvényesül.

9. Pénzintézeti hitelképességét elvesztette a rokkantnyugdíjas.

10. Az utazási és egyéb nyugdíjas kedvezményeket csorbították.

Tisztelt Magyarország Kormánya!

A 2011. évi CXCI. Törvény és az új komplex felülvizsgálati rendszer rendkívül rossz tartalommal van megtöltve, ezért ennek komoly következményei lesznek. A rokkantak számára súlyosan csorbulnak az Európai Emberjogi, Szociális és Betegjogi Chartában foglaltak.

MI EZT NEM AKARJUK! TÁRGYALNI VISZONT IGEN!

Követeljük a 2011.évi CXCI. Törvény visszavonását és az „új komplex minősítő” felülvizsgálati rendszer felfüggesztését.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 23:27:41

@-HVC-: értem :x

tehát ti, akik liberálisnak hazudjátok magatokat, szerintetek fideszesnek lenni betegség, mert orbán viktor maga az ördög, és csak dopeman menthet meg tőle, a megváltó
ez ám a toleráns hozzáállás a többi ember véleményéhez

no hát ezért is fogtok elbukni 2014-ben is, mert ennyire "nyitott"-ak vagytok, akár a vörös katonák

mondjuk a munkáról is elég érdekes fogalmaitok vannak, dehát mind1 is...

hattyú 2012.05.22. 23:33:59

Szerintem Magyarország nem "putyinizálódik", egyszerűen csak a felszínre tört a szar és elöntött mindent, a 10% körüli értelmes kimenekül/kimenekült (értsd: lelépett), a gyengék, elesettek, öregek fuldokolnak, a maradék, a nagy többség meg boldogan énekel, szürcsöl, dagonyázik és két kézzel csapkod, ők ezt szeretik sőt még hozzá is szarnak, hogy emelkedjen a szint.

-HVC- 2012.05.22. 23:40:17

@wmiki: Ha a liberális a fideszes ellentéte, akkor vállalom... az vagyok.
Viszont ki kell, hogy ábrándítsalak... Dopemanért, mint "művészért" nem rajongok.

"no hát ezért is fogtok elbukni 2014-ben is, mert ennyire "nyitott"-ak vagytok, akár a vörös katonák"

Ki a katona? Én véleményt mondtam, nem a Pártot és a Kedves Vezetőt védelmeztem, mint te...

Megjegyzem, amit a fidesz ma művel, azt inkább nevezném alkalmazott kommunizmusnak, mint értelmesen művelt kapitalizmusnak. Ennyit arról, hogy ki a "vörös".

McT 2012.05.22. 23:41:15

@wmiki: nem, szerintem OV nem maga az ördög. Hanem már csak egy jelentéktelen báb. Két - hogy is kell mondani? - "magyar nagytőkés", Simicska és Nyerges szánalmas kesztyűbábja.

-HVC- 2012.05.22. 23:42:30

@Pszt!: "Mire képes fék nélkül egy náci párt?" ...azt mindannyian tudjuk.
(Bár az érintett az "urak" ezt speciál tagadják.)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 23:44:15

@-HVC-: igen, láttuk a véleményed, szerinted az ország 2/3-ad beteg :x

csak ti vagytok egészségesek, a felsőbbrendű értelmiségiek akik a csodálatos mesepártban hisznek, ami tökéletes emberekből áll, és 2014-ben elhozzák a kánaánt...
elvégre több bizonyíték van a létezésükre, mint a szent evolúció elméletre :x

hát sok sikert 2014-ben elvtársak, sokat "dolgoztok" érte

-HVC- 2012.05.22. 23:49:08

@wmiki: "szerinted az ország 2/3-ad beteg"
Dehogy. Csak vagy hiszékeny, vagy lusta gondolkodni, vagy a fidesz iránti lojalitásból él. Vagy ezek kombinációja.

"ami tökéletes emberekből áll, és 2014-ben elhozzák a kánaánt..." Ezt a viktorék ígérték nemrég.

Mint imént már megjegyeztem, jelenleg a legtöbb kommunista tettet a te Pártod hajtja végre. Berendezkedésben is igencsak ráillik. És még elvtársozol itt.
Mondjuk megértem... aki nem fideszhívő, az csak vörös rohadt hazaáruló kommunista lehet. Ennyire sekélyesen "gondolkoztok" ti.

-HVC- 2012.05.22. 23:56:49

Gyorsan hozzátenném, hogy az a 2/3 nem is annyira kétharmad. Még a választásokkor sem volt annyi...

McT 2012.05.22. 23:57:45

@wmiki: Bocsi, de inkább ha érveket hoznál. Tudod, ahhoz még nem kell értelmiséginek lenni (bár az se rosszabb, mint kazánkovácsnak) egyszerűen a józan ész szabályait kéne csak alkalmazni.

Nem tudom hányad része beteg az országnak (tartok tőle elég nagy), de Fidesz szavazó már csak 21% van (a teljes népességben).

Neked is sok sikert wmiki - láthatóan a szűklátókürűeké a jövő. Pláne ha magabiztosak:)

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.05.23. 00:00:00

@csbaly: Az erős állammal az a probléma, hogy a magyar állam, amihez hozzányúlt az elmúlt 20 évben, minden szarrá és korrupcióvá változott a négyes metró építésétől kezdve a parkolótársaságokon, MÁV-on, Maléven, BKV-n keresztül a Közgép mostani százmilliárdjaiig. (Orbán Viktor legjobb haverja kapja a legtöbb állami pénzt, éééééérted???) Az erős állam tehát nagyobb szart és erősebb korrupciót jelent - ezt már lehet is látni, ahogy egyébként látja is mindenki, aki nem az mno.hu-ról próbál tájékozódni.

Egyébként az orosz gazdaság az egyesek által példaképnek tartott Putyin tevékenységének köszönhetően egy nagy trágyadomb, ami a világpiacon tökéletesen versenyképtelen, és teljes egészében az olaj- és gázbevételektől függ, a pénzt pedig az utolsó kopejkáig ellopják. Ezt sikerült Putyinnak és a bandájának összehoznia. Ha az olaj ára nem megy fel Putyin hatalomra kerülése óta 15 dollárról 100-ra, 150-re, akkor az oroszok ma már egymást ennék.

Pop40 2012.05.23. 00:08:47

Te jó isten, ennyi idióta narancsbirkát...
Létezik köztetek egy (csak 1), akinek önálló gondolatai is vannak? Naná hogy nem, mi?:) Te valami szektás lehetsz, az érvrendszered erősen konvergál az övékéhez.

De ki kell ábrándítsalak, te sose tartoztál semmiféle 2/3-ba. Az az ország, amelynek a kétharmada hozzád hasonló agymosott zombikból áll / állt, már rég eltűnt a Föld színéről. Ha narancs haverjaid kétharmadáról lázálmodsz épp, az még 2010-ben is csak 1/3 volt, 2.700.000 valamennyi, ennek döntő része azóta, látván kúrmányod bámulatos teljesítményét, régesrégen világgá ment. Ma kb bő 1 millióan szavaznának rátok. Ebből is le fog majd kopni mindenki, akinek van akár egy agysejtje is, és maradtok ti, a fizetett droidok, illetve a vakhitű hülyék. (Persze van egy igen bőséges közös halmaz is.)

Elbaszott hülyéknek elbaszott qrmány. Szavazzatok szépen a narancsmaffiára, megérdemlitek egymást :)))))

Pop40 2012.05.23. 00:10:55

@wmiki:
lemaradt, de az előző kommentem neked szólt, bár amennyire egykaptafára készültetek, az összes neokomcsi narancsos majomra stimmel.

diosjenci 2012.05.23. 00:34:51

Tök jó, világos helyzetértékelés, nem ártott volna hamarabb. Ennek nyomán most már lécci legyetek igazi ellenzék. Mivel a parlamentet eltörölték, semmi értelme többé ott hablatyolni, utcai akciókat kell csinálni folyamatosan, és ezáltal jelen lenni a sajtóban. Hova lett az "Új ellenállás"?? Ébresztőőőőőőőőőőőő!!!!!!!!

vénkujon 2012.05.23. 01:41:56

@S. Annyi: bazdmeg. hatalmasat röhögtem ezen. kurvanagy. kurvanagy.
de rajtad is röhögök baszod, mert ezt nem kis kupac szart, amiről a lánykák beszéltek, épp a vezéretek gereblyézte össze. te kis újkomcsi.:D

igenember 2012.05.23. 05:43:43

@hattyú: Ez egy nagyon szép hozzászólás volt. Egy gondom van csak vele, az hogy igaz. :(

midnight coder 2012.05.23. 06:25:15

Ha anno a nagyon demokratikus Jelcin helyére nem jön Putyin, az oroszok a szarban sem lennének. Az összes olajukat és gázukat ellopnák a külföldi multik, az iparuk már nyomokban sem létezne. Lenne pár milliárdos és sok-sok millió éhező orosz.
Persze, a mi helyzetünk nem teljesen ugyanaz, nekünk Pl. nincs olaj a seggünk alatt, de az hogy az oroszok ma nem egy kis nevetséges keleti ország, mint Pl. a fehéroroszok, hanem komoly gazdasági és hatalmi tényező, bizony Putyin műve.

Deres · http://textura.blog.hu 2012.05.23. 06:48:57

Jaj, én már rettegek is!

HAJRÁ REGISZTRÁCIÓ!

(A putyinizálódással egyetértek. Kis ország, kis Putyin.)

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.05.23. 07:23:43

Mókás (vagy inkább siralmas), hogy a FIDESZ-t védők kommunistáznak, ájvékolóznak, miközben egyik sem tudott a gazdasági sikerekről példát mondani. No, ezt nevezik vallásos hitnek. Ugyanis arra igaz, hogy nélkülözi a racionalitást. Eh, többször leírtam, hogy a vallások károsak. :( Én azért optimista vagyok, várom a listát a gazdasági sikerekről. Persze nem a KÖZGÉP sikeréről, hanem az országéról.

midnight coder 2012.05.23. 07:54:37

@Miazmás: Miért, az MSZP-SZDSZ koalíció milyen gazdasági sikereket tud felmutatni a két ciklus alatt ? És az ő kúrmányzásuk nagy része alatt kimondottan jól állt a globális gazdaság, és nem a csőd szélén egyensúlyozott a legfőbb exportpiacunknak számító Európa... És finoman szólva is optimizmus azt feltételezni, hogy a Jobbik vagy az LMP sikersebb lenne.,

nemecsek ernő áruló 2012.05.23. 07:58:43

@Qqriq: ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT!

Ismét A PÁRT határoz meg mindent Magyarországon, ami immáron a "nép" által uralt, tehát félhivatalosan Népköztársaság!

ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT! ÉLJEN A PÁRT!

Wagem 2012.05.23. 08:05:51

Titeket meg az amcsi zsidó szarkeverő fúj.Tetű SZDSZ...

2012.05.23. 08:17:51

Inkább imádkozni kéne, hogy ne zárják el a gázcsapot.
Mert addig megy a rogyrázás, amig Putyin "megijed" és ország megfagy!

Szerintem @hattyú:-nak van igaza! Ezt megtoldanám azzal, hogy ez rosszabb lesz.Még többen fogják itt hagyni a fiatalok ezt az országot.
No a baj majd akkor jön el igazán!

debreceni.blog 2012.05.23. 08:21:29

Jogállampárt

Bihari Ernő2012.05.22.15:54

Orbán eldöntötte az irányt: kitömik a Közgépen keresztül a pártkasszát, a többiektől pedig elveszik az állami támogatást. Indulhat az egyenlő feltételeken alapuló választási kampány!

www.vagy.hu/tartalom/cikk/2321_jogallampart

tonypek 2012.05.23. 08:42:29

OV kormánya agyonadóztatja az országot ahelyett hogy az országos ellátó rendszereket alakítaná át.
Az óriási hiányt újabb adóval tömi be. Ez pedig várhatóan gyorsítja a recessziót.

Hatalmas kiadást jelentő nyugdíj kiadásokhoz kb. 3000MDFt hozzá sem mer nyúlni.

Pedig eközben az aktív keresők száma csökken (pl. sokan elköltöznek az országból) és jövedelmük is csökken.
De nem merik csökkenteni a nyugdíjakat 10-20% -al. Rokkantak felülvizsgálata édes kevés ehhez. Ha nyugdíj kassza deficites akkor mindben más intézkedés csak ront a helyzeten és elvágja a kilábalás esélyeit.

tonypek 2012.05.23. 08:46:49

Lehetne itt demokrácia, de nem úgy hogy túlköltekezünk állandóan.
Ez érvényes más sok más európai országra is. Nem a liberális demokrácia van válságban hanem a gazdaság politika.
Addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér.

Netuddki. 2012.05.23. 08:50:10

Gondoltam hozzászólok, de látva a sok ütődött fideszdrukkert csak annyit mondok, hogy
ez már a második félidő fijjugg! Nemsokára itt a meccs vége és nem lesz hosszabbítás...

protézisesh 2012.05.23. 09:09:23

"Kétharmadba öntötték a bukott adórendszerüket"

1.) Nem vagyok Fidesz-rajongó, nem is szavaztam rájuk.
2.) Az egykulcsos adórendszer JÓ.

Ha kicsit képben lennél, tudhatnál 3 dolgot:

1.) tudnád, hogy a költségvetés főösszege kb 13151milliárd forint. Az SZJA-bevétel tervezett összege 1359mrd Ft. (forrás: kvint.hu/doc/42.pdf), vagyis az összbevétel kb EGYTIZEDE jön be személyi jövedelemadóból.

2.) tudnád, hogy ma Mo-on kb 4,5 millió ember ad be adóbevallást A 15-64 éves (munkaképes korú) korosztály alig 56%a (fele!!!) dolgozik bejelentett munkahelyen. (2009es adat).

3.) Tudnád, hogy a 4,5 millió adóbevalló alsó 30%-a fizette be az összes szja 1,8%-át. Érted: EGYHARMAD létszám EGYHATVANAD hozzájárulás a költségekhez.

4.) Tudnád, hogy az évente 3-6millió között keresők (havi br. 250-500eFt, az összlétszám 10%a)dobták össze az adóbevételek egyharmadát.

5.) Tudnád, hogy a 6m felett keresők (havi br 500 felett), ez az összes adózó 4%a fizette be az összes adó 40%át.

Ha ezt összenézed, akkor látod, hogy a primitívek szemében ún. "jól keresők" meg "gazdagok" (havi br. 250eFt legális jövedelem felett) az adózók alig 12%át (gyk: minden nyolcadik adózó) jelentik, de a beszedett adó hetven százaléka (minden ezresből 700Ft) tőlük származik.

Csak az arányok végett: havi bruttó 250et simán megkeres egy sori melós az Audiban. Akkor ő gazdag, akit szarrá kell adóztatni?

Szóval van tízmillió magyar állampolgár, akik közül alig ÖTSZÁZEZER EMBER adja össze az adó HÁROMNEGYEDÉT. A többi kilencésfélmillió meg a maradék egynegyedet.

Én felelős állampolgárként azt követelem, hogy az adózók számát növeljék, ne azt a 4%nyi adózót (ca százötvenezer embert) fingassák tovább, akik ígyis összedobják az adót!

Ezzel rögtön elérkeztünk a következő gondolathoz is. Ez a százötvenezer ember viszi a vállán az országot. Ők azok, akik különböző (jellemzően multi, kisebbrészt hazai) vállalatoknál felelős vezetői pozíciót töltenek be. Alkalmazottak, és egy multi alkalmazottjaként NEM járnak szlovák rendszámú Porschéval, NEM kapják fizetésük/prémiumuk egy részét zsebbe, NEM vesznek a cég nevére yachtot, nyaralót, nyaralást.

Ami tán ennél is fontosabb: ők hozzák be, ők terjesztik azt a vállalati kultúrát, munkához való hozzáállást, ami megkülönbözteti a "szocialista nagyvállalatot" az Auditól, a Mercedestől, a Boschtól. Ők tudnák az országot a balkáni tempótól a hőn áhított nyugat felé tolni.

De mivel ők csak 150.000 szavazatot jelentenek szemben a bő hárommillió nyugdíjassal, ráadásul "akadékoskodnak", kérdéseket tesznek fel, gondolkoznak, ezért egyik politikai erőnek sem célcsoportjai a szavazatszerzésben. Túl sok energiába kerülne megnyerni őket és túl kevesen vannak. Egyszerűbb krumplit meg kristálycukrot osztani a választások előtt 2 héttel, aztán máris van 3-4millió szavazat az öregektől, segélyezettektől, gondolkodni képtelen lecsúszottaktól.

Egyet nem szabad elfelejteni: ez a 150.000 ember az, aki korlátozásoktól mentesen külföld-kompatibilis. Leszarja, elmegy. A sok idióta meg itt marad, aztán irány Szomália, Uganda, Moldova szintje.

Még egy: a valóban vagyonokat keresők NEM alkalmazottak, jövedelmük nem munkabérből származik, így nem fizetnek SZJA-t sem. A Simicska család idén felmarkolt a Közgépből 3milliárd forint osztalékot. Készpénzben. A teljes magyar SZJA-bevétel bő dupláját. Szerinted fizet utána 21% szuperbruttósított SZJA-t? A Demján (Trigránit tulaj) Mo egyik leggazdagabb embere. Szerinted fizet SZJA-t, ha egy újabb plázaépítéssel keres egymilliárdot? Folytassam?

A valóban gazdagok (akik Porschét, Ferrarit, Lamborghinit vesznek, ezereurós kurvákat dugnak, milliárdokat érő budai villákban laknak, hogy csak a látható jeleket említsem) SOHA NEM BÉRBŐL ÉLNEK, nem fizetnek SZJA-t. Az SZJA emelése/többkulcsossá tétele őket NEM ÉRI EL, nincs értelme, felesleges, rossz irányba vezet!

Két dolognak van értelme:
1.) szélesíteni az adózók körét, alacsony adókulcsokkal. Az egykulcsos adó jó! Ha 2x annyit keresel, 2x annyi adót fizetsz. Ha 10x annyit, akkor 10x annyit. (én 5x annyit keresek, mint a beosztottaim, de egyedül több szja-t fizettem tavaly, mint az a 70 (!) beosztottam, akinek a cég csinálta az adóbevallását...)

2.) a tőkejövedelmeket (hozam, osztalék, részvényárfolyam-nyereség, nagy bankbetétek kamatai) is adózás alá kell vonni. A valóban gazdagokat egyedül ez érintené (ha nem kerülik meg offshore módon).

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.23. 09:10:37

@midnight coder: :x

no mindjárt megkapod, hogy akkor igenis ugrált a pannon puma, a sok tisztességes munkának köszönhetően, no meg amúgyis egy beteg fideszdroid vagy, akinek nem kell érvelni, mert annyira ostoba, hogy nem érti meg a felsőbbrendű liberalizmus lényegét, azt a magasztosságot, amit pl. szent vezetőjük: Dopeman képvisel

szóval jön a szokás szdsz féle siránkozás, mint minden indexes blogban, érdemi javaslatok nélkül

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.23. 09:11:39

@tonypek: és mi az szdsz javaslata?
töröljük el a nyugdíjakat?

protézisesh 2012.05.23. 09:14:52

a legvégére egy 3. pont:

NEM KELLENE:
- NEM KELLENE hidat építeni a Balaton mellé
- NEM KELLENE alagutat fúrni az Alföldre
- NEM KELLENE annyiért felújítani a vasútvonalat, mint amenniyért a franciák TGV-t építenek (nulláról)
- NEM KELLENE annyiért felújítani a Margit-hidat, amennyiért az amerikaiak völgyhidat építettek a sivatag közepén a Hoover-dam felett/mellett
- NEM KELLENE minden 300 fős faluba is saját önkormányzat 10 alkalmazottal
- NEM KELLENE fűnyíróelven költséget csökkenteni az oktatásban/egészségügyben
- NEM KELLENE lengyel tüntetőket importálni
- NEM KELLENE hülyeségeket beszélni, hogy 700pontos CDS felár és 320as euró legyen...

Folytassam?

nemsirunk 2012.05.23. 09:16:05

@pharmacyli: „Putyin az orosz történelem egyik legkiválóbb politikusa. Ha Orbán Viktor is követi, csak mi nyerünk.”

És ha esetleg a nép nem akarja hogy boldoggá tegyék, akkor majd akár erővel vagy választási csalással is boldoggá teszik. Ahogy a közvéleménykutatási adatokból egyre valószínűbb a választási vereség itthon, úgy jönnek az egyre elkeseredettebb és vadabb ötletek a választási rendszer módosítására. Már az sem elég, hogy külföldről importál szavazókat a belföldiek ellensúlyozására meg átírja a körzeteket a neki megfelelőre, a magyarországi szavazókat is úgy próbálja súlyozni ahogy neki tetszik.
Az a mi nagy szerencsénk, hogy az EU tagja vagyunk, így azért kissé meg van kötve a begőzölt komcsi vezér keze.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.05.23. 09:31:20

"Az Alkotmánybíróság jogköreit leszűkítették, amint beleütköztek az AB által támasztott korlátokba"
Azokból hogy az MSZP által kiosztott milliárdos végkielégítéseket vissza lehessen szedni.
Ez meg is valósult.

A pártdelegáltságról annyit, hogy mindenkit párt delegált. Köztársasági elnököket, ombudsmanokat, alkotmánybírókat,...
Valakit az MSZP, valakit a Fidesz, valakit pedig lehet az LMP fog.
nem tudom Benedek mit szólsz majd, ha lepártdelegáltozzuk akiket jelöltök.,

"Az igazságszolgáltatás ellensúly nélküli egyszemélyi vezetőt kapott, aki jogosult az ügyeket kormányzati megrendelések alapján olyan bíróságokra helyezni, ahova szeretné"
Szóval van jogosultsága a zsúfolt bíróságról egy kevésbé terheltre áthelyezni az ügyet. Ez ám a mandátum. Diktatúra mi Benedek ? Arról mem beszélve hogy azon bírókat is degradálod ezzel akik évtizedek óta dolgoznak hivatalukban.
Holnaptól máshogy fognak ugyanezek dönteni ? Miről beszélsz, avagy mit sejtesz, mitől rettegsz ?

"Szétverték a Költségvetési Tanácsot"
Melyet az MSZP keltett életre, és feltöltött pártkatonákkal (ezt a szót te úgyis úgy szereted)

"Központosították az önkormányzati rendszert, megerősítve a közvetlen állami befolyást."
Igaz.. A Lamper Mónika által felépített szocialista mandátumoknak helyet és pénzt biztosító rendszert kellett volna megtartani. Igaz ?
index.hu/belfold/lm1008/

A jegybank esetén pedig Simor hogy került hivatalba ? Na hogy ? Csak nem a monetáris tanács tagbővítésével, melyet az MSZP hajtot végre ?

Számomra Benedek ebből a posztból csak annyi következik, hogy neked sokkal jobban tetszettek az MSZP által delegált pártkatonák, mint a Fidesz által delegáltak.
Készülsz a koalícióra Benedek ?

Akarsz saját pártkatonákat pozicióba tudni ?

megértelek.
Ha bekövetkezik, majd legfeljebb más retteg, és aggódik majd a demokráciáért.

Lehet Más a Politika ? Röhej.

tonypek 2012.05.23. 09:36:22

@protézisesh:
- NEM KELLENE stadionokat építeni amikor adó emelésre kényszerülünk
- NEM KELLENE újabb és újabb bőrt lehúzni az aktív keresőkről mikor a nettó bér vásárló ereje zuhan
- NEM KELLENE kiszámíthatatlanná tenni a magyar adózást és törvénykezést ...

Pobjeda Rezső fémipari TMK-s 2012.05.23. 09:44:41

Gyurcsány Ferenc állj újra a nép élére és zavarjuk el a hazaáruló fideszes gyilkosokat, akik miatt milliók éheznek és haldoklanak!!!

A munkás bére az égre kiált!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.05.23. 09:44:58

Mégvalami benedek.

Regisztrált szavazás, tudtommal pl az USA-ban van, nem Putyinéknál.
De ezzel ne is foglalkozz.
Meg lássuk be idétlen is lenne az USA demokráciájával ijesztgetni nem ?

herut 2012.05.23. 09:45:00

Az ezeréves egymás pusztítása helyett összefogás kellene.Tudom,lehetetlen.Az egymás elleni hadakozás tradíció,igazi magyaros,nemzeti.Olyan minőségben,mint az egykori magyaros hot dog kolbász.Attól volt magyaros,hogy hulladékból készült,mint politikusaink nagyobbik fele.

lac666 2012.05.23. 09:50:56

@tonypek: "Lehetne itt demokrácia, de nem úgy hogy túlköltekezünk állandóan."

A túlköltekezésnek mi köze a demokráciához?

lac666 2012.05.23. 09:58:17

@metropolis.: Vagy inkább csak a kék szeműek szavazhassanak! Nem! Inkább csak a nagycsöcsű szőkék!

tonypek 2012.05.23. 10:04:26

@lac666: túlköltekezés adóssághoz vezet. Adósság pedig szegénységhez és megszorításokhoz. Ez pedig a politikai szélsőségek megerősödéséhez vezethet. Politikai szélsőségek nem a demokráciában látják a kiutat, hanem annak leépítésben. Különben nem kerülhetnek ill. maradhatnak hatalmon. Mi most ezt az utat járjuk végig, de még a végét nem látni.

Kakimaki0123456789 2012.05.23. 10:11:51

Mi a kiut?
Az Alaptorveny visszavonasa, a torvenyes demokracia visszaallitasa, a fideszes partkatonak kipenderitese a hatalombol, uj, hiteles (akarmilyen oldali) emberekkel feltolteni ezeket a poziciokat?

Kakimaki0123456789 2012.05.23. 10:12:28

@tonypek: Tehat a fidesz egy politikai szelsoseg.

redriot77 2012.05.23. 10:13:33

@wmiki: "hát sok sikert 2014-ben elvtársak"

Elvtársak? Milyen elvtársak? Ezekre gondolsz?

Kövér László, házelnök (jelenleg ideiglenesen Magyarország köztársasági elnöke) volt KISZ-titkár, az MSZMP Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke — volt egyetemi és gimnáziumi KISZ-titkár;
Orbán Győző, Orbán Viktor apja — volt párttitkár
Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter – volt MSZMP-tag, III/3-as ügynök
Martonyi János, külügyminiszter – volt MSZMP-tag
Pintér Sándor, belügyminiszter – volt MSZMP-titkár
Schmitt Pál, volt köztársasági elnök – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban
Deutsch Tamás, EP képviselő – volt KISZ-titkár
Járai Zsigmond , az első Fidesz-kormány pénzügyminisztere — az utolsó kommunista kormány államtitkára, volt MSZMP-tag
Hoffmann Rózsa, oktatásügyi államtitkár –volt MSZMP-tag
Mikola István, az első Fidesz-kormány egészségügy-minisztere – volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Stumpf István – volt MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Fónagy János , az első Fidesz-kormány közlekedési és vízügyi minisztere — volt MSZMP-tag
Vonza András –volt MSZMP-tag
Ligetvári Ferenc , az első Fidesz-kormány környezetvédelmi minisztere —volt MSZMP-tag
Chikán Attila , az első Fidesz-kormány gazdasági minisztere — volt MSZMP-tag
Boros Imre – volt MSZMP-titkár
Turi-Kovács Béla –volt MSZMP-tag
Harrach Péter – volt MSZMP-tag
Kerényi Imre – volt MSZMP alapszervezeti titkár
Pozsgay Imre – , az Orbán Viktor által vezetett Nemzeti Konzultációs Testületének tagja — az MSZMP Központi Bizottságának egykori tagja
Szűrös Mátyás – egykori MSZMP KB-titkár
Boross Péter – volt MSZMP-tag
Balogh Gyula – egykori MSZMP-tag
Varga Mihály, a Miniszterelnökség vezetője — volt KISZ-titkár
Szabadi Béla, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági államtitkára — volt MSZMP-tag, volt munkásőr

Gondolom valamennyiük fejéhez odanyomták a Kalasnyikov csövét a gaz pufajkások, hogy aláírják a belépési nyilatkozatukat. Vagy lehet hogy azért lettek KISZ és MSZMP tagok hogy belülről bomlasszák a kommunista rendszert?

Cinkes 2012.05.23. 10:33:10

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: te meg azzal ne is foglalkozz, hogy milyen okból van az USA-ban és miért akarja a fidesz itthon bevezetni. Jó droid, ül és kussol.

Elijah_Baley 2012.05.23. 10:51:01

eurázsiai uniós csatlakozás mikorra várható?

Measurer 2012.05.23. 11:16:57

@De gustibusaut bene, aut nihil: Ezen el lehet gondolkodni, bár....
Противники подоходных налогов часто вспоминают фразу, приписываемую Томасу Джефферсону: «Вводя подоходный налог, вы создаёте нацию обманщиков, делая простой народ более зависимым от денежных средств и политики глобального обмана».

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.05.23. 12:13:20

@midnight coder: Egyrészt akkor ennyire szarul nem álltunk. Másrészt ezzel most akkor mindent megmagyaráztál? Akkor most hoztál példát? Nem. Megint csak a mutogatás. Mondtam én, hogy az mennyire nagyon sikeres volt? Nem. Akkor miről beszélsz? Mi most inkább drága hiteleket veszünk fel államkötvény formájában, mint a sokkal alacsonyabb kamatú IMF hitelt. Ez tényleg nagyszerű. Épeszű ember ezt nem tudja megindokolni. Hogy a rettenetesen fontos stadionépítésekről, közszolgálati egyetemről, MOL részvényekről és KÖZGÉP beszerzésekről már ne is beszéljünk akkor, amikor iskolákat zártak be télen, mert nem tudták kifizetni a fűtést. Ezt nehéz megmagyarázni, de látom, még mindig vannak, akik a saját hitelességük elvesztése árán is vallásosan ragaszkodnak Orbánékhoz, azzal a felkiáltással, hogy a szocik is elkúrták. Boldogok a lelki szegények, ugye. Továbbra is várom a példákat a gazdasági sikerekről. Nem a szocik gazdasági sikertelenségéről! Az nem magyaráz meg semmit.

-HVC- 2012.05.23. 13:54:07

@wmiki: Igazad van, barátod a törpe, a 13. havi nyugdíjat NEM szavazta meg, a 14. havit igen. (Megjegyzem, én egyikkel sem értek egyet, a sima nyugdíj legyen normális, nem kellenek ezek a népbutító "ajándékok".)

Ti fideszesek egyébként olyanok vagytok, hogy ha egy ellenzéki azt mondja 2+2=4, akkor módosítót nyújt be az egyik gombnyomogató, hogy a 2+2 az márpedig 5, és az ellenzék hazudik.

-HVC- 2012.05.23. 13:55:55

...ja, a matematika megváltoztatását maga OVi kezdeményezi a háttérből - mert ő ért hozzá a legjobban -, a csatlósai helyeselnek. És mindezt visszamenőleges hatállyal, persze.
És te is bólogatsz, mert nálatok nem divat gondolkodni, azt megteszi a Kedves Vezető helyettetek.

diosjenci 2012.05.23. 16:25:06

@redriot77: Martonyiról lehagytad, h ügynök volt "Magasdi" néven, mintegy 30 évig állt szolgálatban bel- és külföldön egyaránt. Amúgy Plagi bá is, de az ő aktája sajna már nincs meg.
De ügynök volt Boros Imre, Járai Zsiga is, és természetesen Boross Peti (alias "Hóbagoly"), dehát érthető okokból az ő aktája tűnt el először.

Elijah_Baley 2012.05.23. 16:52:50

@Measurer: csak benyomtam az első talált cikk pár sorát a putyini oroszország adórenceréről, pótlásképp, ugyanis a poszt, nagyon helyesen, megállapította h OV putyinizálja kis hazánkat, ellenben ezt elfelejtette tényekkel, párhuzamokkal vagy bármi érvekkel alátámasztani.

Measurer 2012.05.23. 22:20:40

@De gustibusaut bene, aut nihil: Semmi gond,az orosz Wikipédiás szöveg azt hozza fel, hogyThomas Jefferson (belső) adózás ellenes volt:"A jövedelemadó bevezetésével Önök a csalók nemzetét hozzák létre, minthogy az egyszerű népet méginkább függővé tesszük a globális csalás pénzeszközeitől és politikájától. "
Amúgy a mostani 13%-al szemben Oroszországban is többlépcsős adózást terveznek, egészen 45%-ig.

protézisesh 2012.05.24. 08:40:32

@Measurer: fentebb leírtam a befizetett SZJA megoszlását. Semmi baj nem lenne, ha mondjuk évi 100.000.000 (százmillió, ami havi nyolcmilliós fizu lenne) forint jövedelem fölött lenne 45%-os adókulcs. De nem így van! A baj az, hogy:
1.) a (munkaköréhez képest) jobban kereső egyszerű gyári melós is abba a sávba kerül, hogy a magasabb adókulccsal adózik.
2.) a munkaadó foglalkoztatásra fordított költségeinek a jelenlegi 16% (nemis, mert szuperbruttó 21%) SZJA-kulcs mellett is alig fele landol nettó bérként a dolgozónál. Lehet ezt cifrázni, de a havi bruttó 100.000Ft fizetés a cégnek 128.500ba kerül, amiből a dolgozó csak 65.500 forintot lát nettóként. Az pontosan 50,9%. ENNYI az elvonás, nem 16(21)%.

Elijah_Baley 2012.05.24. 10:09:44

@Measurer: mikor -sok éve-arrafele jártam még egykulcsos volt, aztán a cikk kapcsán ultánolvasva láttam h ők is többkulcsos adót akarnak behozni idén...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.05.24. 22:13:59

@wmiki: Inkább akkor hagytad volna abba önmagad égetését, amikor kiderült, hogy azt se tudod, hányan szavaztak a Fideszre.
süti beállítások módosítása