Ukrán válság: a hazát vagy a hatalmat választja Orbán?
A Kercsi-szorosban kibontakozott orosz-ukrán konfliktus az orosz „lopakodó terjeszkedés” egyértelmű példája. Határozott nemzetközi reakció nélkül tovább tágítja Oroszország mozgásterét, erodálja a nemzetközi szabályokat, destabilizálja Ukrajnát, és gyengíti az euroatlanti szövetségi rendszer erejét és hitelességét. Célzott és erős szankciós lépésekre van szükség, hogy Vlagyimir Putyin világos üzenetet kapjon: nem mehet tovább. Magyarország nem sunnyoghat, és pláne nem állhat Moszkva mellé ebben az ügyben. Orbán Viktornak döntenie kell, melyik ligában játszik. Magyarországnak pedig döntenie kell, hogy vele tart-e az átigazolási szezonban keletre.
- Orosz katonai hajók a napokban feltartóztattak és elfogtak három járőröző ukrán katonai vízijárművet (két naszádot és egy vontatóhajót) a nemzetközi vízi útként elismert Kercsi-szorosban, amely az Azovi-tengert köti össze a Fekete-tengerrel
- Az akció az orosz-ukrán konfliktus eszkalációját jelenti, beismerten a reguláris orosz haditengerészet hajtott végre akciót az ukrán hadsereggel szemben
- Oroszország nem csak a Nyugatot teszteli az akcióval, de a kelet-ukrajnai háborúban is lépéselőnyre tehet szert, és destabilizálhatja Ukrajnát
- Az EU-nak és a NATO-nak egyértelművé kell tenni, hogy nem nézi tétlenül az újabb és újabb orosz manővereket, ha nem akar később sokkal nagyobb árat fizetni Putyin megállítása érdekében
- Magyarország pedig válaszúthoz érkezett: a hintapolitikák ideje lejárt, lassan valamelyik oldalon ott fogunk maradni. A magyar hagyományt megtörve ezúttal nem az agresszorok és a vesztesek mellett kéne lehorgonyoznunk.
A Kercsi-szoros jelentősége nem csak abban rejlik, hogy az ezen keresztül (a nemzetközi jogot megsértve) épült híd köti össze a 2014-ben megszállt Krím-félszigetet Oroszországgal. A szoros által a Fekete-tengerrel összekötött Azovi-tengernél található Ukrajna két fontos kikötője, Mariupol és Bergyanszk. A szoros blokádjával Oroszország súlyos gazdasági károkat tud okozni Kijevnek, lényegében orosz beltengerré tudja változtatni a két ország között megosztott Azovi-tengert, és néhány lépéssel közelebb kerülhet ahhoz, hogy Mariupol térségén keresztül szárazföldi kapcsolatot teremtsen a szakadárok által ellenőrzött (lényegében orosz bábállamként működő) Kelet-Ukrajna és a Krím között. A mostani akció tökéletesen beleillik a „lopakodó terjeszkedés” orosz stratégiájába. Eképpen tesztként is értelmezhető, hogy vajon meddig lehet elmenni Ukrajnával és a nyugati szövetségi rendszerrel szemben. Ezúttal nem ismeretlen hovatartozású „fura zöld emberkék” képében van jelen Oroszország a konfliktusban, hanem reguláris haderejével.
A Kercsi-szoros (forrás: index.hu)
Azokra a felvetésekre, melyek szerint csupán ukrán politikai játszmáról van szó, amelynek célja a tavaszi ukrán elnökválasztás elhalasztása, az ukrán parlament egyértelmű választ adott. A Verhovna Rada, amely a magyar parlamenttel szemben szemmel láthatólag valódi demokratikus ellenőrzést gyakorol a hatalom felett, csupán a keleti ukrán területekre, és csak 30 napra hagyta jóvá a Porosenko elnök által bevezetni javasolt különleges jogrendet („hadiállapotot”), és egy füst alatt ki is írta márciusra az elnökválasztást.
Ebben a helyzetben az orosz terjeszkedési politikával szembeni egyértelmű, és határozott üzenetre és fellépésre van szükség az EU-tól és a NATO-tól, és ebben Magyarországnak világossá kell tennie, melyik oldalon áll.
- Az Oroszországgal szemben fennálló jelenlegi szankciókat további határozott és célzott elemekkel kell kiegészíteni, érzékeny veszteségeket okozva Oroszországnak, és egyértelműen megfizettetve az agresszív lépés árát.
- Aki a jelenlegi helyzetben egyáltalán felveti a szankciók feloldását, ahogy a magyar kormány az elmúlt időszakban többször is tette, az egy katonai agressziónak kitett országot szúr hátba, és orosz érdekeket szolgál.
- A NATO-nak világossá kell tennie, hogy nem nézi tovább tétlenül Ukrajna leszalámizását.
- Ukrajna számára nem csak az Oroszországgal szembeni biztosítékokat kell megadni, de válaszlépésként fokozni kell az országnak nyújtott támogatást, és lépéseket kell tenni az euroatlanti integráció felgyorsítása érdekében. Ezen keresztül a gyengén működő és korrupcióval átitatott ukrán közigazgatás és demokratikus intézmények megerősítésére is nagyobb tere nyílik az EU-nak.
- Németországnak és az EU-nak közösen fel kell függesztenie az Északi Áramlat 2 gázvezeték építését, amelynek egyértelmű célja Ukrajna további gyengítése, eredménye pedig az orosz befolyás és energetikai függés továbberősödése.
- Magyarországnak határozottan el kell ítélnie az Ukrajnával szembeni újabb orosz agressziót, a kormány sunnyogása csendes odaállás Moszkva mellé. Szíjjártó Péternek haladéktalanul nemzetközi sajtótájékoztatón kell bejelentenie, hogy Magyarország támogatja Ukrajnát, nem akadályozza tovább az ország euroatlanti integrációját, alapvetően Oroszországot tartja felelősnek az újabb incidensért, elengedhetetlennek tartja Ukrajna területi integritásának helyreállítását, nem ismeri el a Krím megszállását és támogatni fog szükség esetén újabb szankciós lépéseket Oroszországgal szemben (egy ilyen lépés után nagyobb tárgyalóerővel lehet felvetni ismételten a nyelvtörvény ügyét is).
Vannak történelmi helyzetek, amikor nem lehet megúszni, hogy egy ország egyértelműen állást foglaljon, és odaálljon egy konfliktus valamelyik oldalára. Ez most az a helyzet. Magyarország, amely az elmúlt években a baltás gyilkos kiadatásától a Gruevszki-ügyig, Ukrajna euroatlanti integrációjának akadályozásától, az oda vezető gázvezeték kritikus helyzetben való lezárásán át az Oroszországgal formálódó egyre forróbb barátságig és Paks2-ig nagyjából a falig elment a nyugati szövetségi rendszeren belüli különutas hintapolitika-kísérletekkel, válaszút előtt áll. Összezárunk szövetségeseinkkel annak érdekében, hogy gátat vessünk az orosz „lopakodó terjeszkedésnek”, vagy annak eszközévé válunk. Történelmünkben nagy biztonsággal választottuk a pillanatnyi előnyökkel kecsegtető, de az országot az agresszió és végső soron a vesztesek oldalára sodró döntéseket. A helyzet most annyival egyszerűbb, hogy még pillanatnyi előnyöket sem kínál az országnak a rossz döntés, csupán Orbán Viktor uralmának szempontjából tűnhet előnyösnek. Orbánnak döntenie kell: a haza sorsa, vagy a saját hatalmi érdekei fontosabbak számára. Az országnak pedig választania kell, hogy Orbánnal tart-e a keletre vezető hosszú, fájdalmas és történelmi károkat eredményező úton, vagy gyorsan eladja a miniszterelnököt az orosz bajnokságba, ha abban a ligában akar játszani, és visszatéríti Magyarországot az Európával közös útra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.28. 12:54:24
Felszólítjuk Ukrajnát: hagyja abba a háborús cselekedeteket, tartsa tiszteletben a jogot.
Tibor Somogyi 2018.11.28. 14:49:53
ügyfélszolgálatos 2018.11.28. 23:56:42
Nagykörúton túli magyar 2018.11.29. 00:45:09
Véget kellene már vetni ennek mindörökre. Nem hiányoznának senkinek.
Hamihami 2018.11.29. 01:41:06
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.11.29. 02:30:18
Ukrajnában szélsőséges, magyargyűlölő nacionalisták fenyegetik a magyar kisebbséget, ezért Magyarországnak erkölcsi kötelessége, hogy Ukrajnát megpróbálja a beteges sovinizmustól eltéríteni. Ezt senki más nem fogja helyettünk megtenni, senkit nem érdekel az a szenvedés, amit az ukránok a kisebbségeknek okoznak, mert ahogy Ruanda, úgy Ukrajna is kurva messze van Londontól vagy Washingtontól.
Az, hogy Oroszország az elavult hadseregével, az olaszoknál kisebb gdp-jével valamiféle uralomra tör Európa felett, egyszerűen nevetséges. Magyarországnak ki kell állnia a szövetségesei mellett, de Ukrajna NEM a szövetségesünk, és ha van bármi módja, hogy Ukrajnát le lehessen téríteni a csendes, fű alatt végzett kulturális és gazdasági, de sok esetben akár nyílt népirtástól, akkor azt most kell meglépni, most kell kikényszeríteni.
Amúgy pedig undorító, hogy miközben rendszeresen lehet hallani a magyarokat érő atrocitásokról, még ebben sem tudnak az ellenzéki politikusok továbblépni a saját árnyékukon és kiállni egy közös nemzeti ügy mellett. Ami amellett, hogy gyomorforgatóan bigott, hogy Magyarországon védenék a kisebbségeket, de ahol a magyar kisebbség van bajban, ott nem állnának ki értük, másrészről ez a fajta szervilizmus vezetett oda, hogy Orbán a saját nevére írathatja a Nemzeti Bankot, a baloldali ellenzék a magyargyűlöletével, a többségi társadalomra törő retorikájával annyira elidegenítette a választókat, hogy képtelen bármilyen összefogással választást nyerni.
Boycie 2018.11.29. 02:43:07
Jávor Benedekről most már legalább tudjuk biztosan, hogy Soros payrollon van.
Törökország ellen milyen szankciók vannak azért mert kb 50 éve megszállva tartja egy EU tagország, Cyprus északi felét és ott egy senki által el nem ismert bábállamot működtet??? Most jártam arra, katasztrófa. Jól lehet látni Nicosiában az eliszlámosodó Európa jövőjét. A fal két oldalán egymástól 20- 50 méterre ég és föld pedíg 50 éve még nyilván egyforma volt (a török oldal mint egy lepukkant cigánytelep)
Boycie 2018.11.29. 02:55:47
"Az ukránoknak" az lenne az érdeke hogy valahogy kiegyezzenek az oroszokkal.
Jakab.gipsz 2018.11.29. 03:04:45
A sátánfajzat Soros "demokrácia export" címén össze ugrasztotta ezeket a jobb sorsra méltó szláv testvéreket.
Ócska simlis, rafinált trükk, pontosan azt műveli mint egykor Marxisták.
Larrikin 2018.11.29. 04:58:22
Ez a választási lehetőség nem nagyon merül fel.
2018.11.29. 05:04:32
Orbán Viktor 2010.......2030 2018.11.29. 06:23:59
Ménár Atya 2018.11.29. 06:33:26
Benedek fiam!
Ne szívj ennyi füvet, mert akkor marhaságokat fogsz hallucinálni , mint a demokratikus ukrán kormány képéről,aki épp lábbal tiporja a kisebbségi jogokat, és nyíltan nacionalista,és idegen gyűlölő politikát folytat.
De legalább érthető miért vagn a béka segge alatt a támogatottsága a hozzád hasonlóknak . :)
2018.11.29. 07:35:26
Szeretném még azt a szívmelengető pillanatot is megérni, amikor Orbán elvtárs szájon csókolja Putyin elvtársat a ferihegyi reptér betonjára terített vörös szőnyegen. Orbán elvtárs kipirult arccal Putyin elvtárs fülébe súgja, hogy "Győztünk, Putyin elvtárs!" Ekkor Putyin elvtárs kis mosollyal visszakérdez, hogy is volt az a "Ruszkik haza"? Orbán elvtárs szemrebbenés nélkül válaszolja, "Fiatal voltam, meg kellett élnem. De én már akkor is kettős játszmát játszottam, igazából a visszatéréseteken dolgoztam."
Elvtársak ne lankadjatok, tegyetek meg mindent, hogy sok millió magyar álma teljesüljön!
Parajpuding 2018.11.29. 07:47:30
Sir Galahad 2018.11.29. 08:06:55
illiberális 2018.11.29. 08:37:12
élveteg 2018.11.29. 08:38:00
Pontosan mik is lennének ezek ? Egyébként meg bármik is lehetnek Ezek Legyőzték a Napóleont is meg a Hitlert is Valószínüleg nem esnek kétségbe a A Junckerttől sem Végső válaszül meg elzárhatják az összes gázvezeték csapját amivel magukkal ugyan kibasznak ( De ha kellet ezek moszkvát is felgyújtották ám ) európát közte minket a Jávor Benedekestül viszont a totális pusztulás szélére lökik
kvadrillio 2018.11.29. 08:42:10
Netuddki. 2018.11.29. 08:48:34
Nem tudom b+ hol éltek ti, de még mindig nem esett le a 2 forintos? Az orbán egy tolvaj bűnöző, akinek a börtönben lenne a helye, mint a macedón haverjának! Bűnöző fejjel meg soha nem az ország érdekei lesznek neki a fontosak, mint azt már ezerszer be is bizonyította.
Kidobott pénz amit a magyar adófizetők az úgynevezett ellenzékre költenek! Ezt a tegnap előtti, éjfélbe nyúló parlamenti bolhacirkusz is bebizonyította, újfent. Nem igaz, hogy nincs egy tökös képviselő amelyik a mr. 20% kezére csukta volna a laptopját! Vagy kihajintotta volna a parlamentből a kis köcsögöt.
Netuddki. 2018.11.29. 08:50:40
Hamihami 2018.11.29. 09:03:57
Hamihami 2018.11.29. 09:05:23
Szelid sunmalac 2018.11.29. 09:13:11
Nincs közöttünk csicska 2018.11.29. 09:26:00
muhaha
szepipiktor 2018.11.29. 09:36:32
A tág környzetemben sincs egyetlen oroszbarát ember, de úgy általában nem hallotam, láttam a való világban ilyenek.
De itt a blog.hu-n olyan mennyiségben fröcsögnek az EU és Amerikaellenesek, hogy vagy van egy kis ház valahol, ahol véletlenül ezek egy fedél alatt élnek és egyszerre támadmak, vagy az van, amit írsz: dolgozik a bérpropaganda gépezete.
nemecsekerno_007 2018.11.29. 09:37:58
nemecsekerno_007 2018.11.29. 09:41:07
szepipiktor 2018.11.29. 09:41:48
Mintha bármi jelentősége lenne... Ugye?
De nam aranyos, hogy te is nyiltan játszod a hóekét?
Itt habzik a szája a oroszbérenceknek, hogy a mosckos ukránok mit tesznek a magyarokkal, az oroszokkal, tehát jogos a katona fellépésük Ukrajna ellen!
Ugyanazok mg tapsolnak, amikor a magyar kormány egy amerikai egyetemet támad...
Tehát igazolva, ti az orosz propagandát okádjátok ide: szeretjük az oroszokat, gyűlöljük Amerikát.
De legalább nem magyarok vagytok.
Etniez 2018.11.29. 10:04:34
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 10:11:13
A tengerjog NEM foglalkozik azzal, hogy egy adott terület vitás. Mindig a TÉNYLEGES helyzetet nézi. Márpedig a tényleges helyzet az, hogy a terület orosz, s tengerjog szempontból csak ez számít. Márpedig a tényleges helyzet az, hogy a szoros mindkét partja orosz.
Hozzáteszem: korábban se volt ez nemzetközi terület, hanem megosztott orosz-ukrán szuverenitás volt ott.
Az, hogy a nemzetküzi közösség nem ismeri el a Krímet orosznak nem releváns ebből az szempontból. Ahogy mondjuk az se, hogy pl. a nemzetközi közösség nem ismeri el Tajvant, hanem Kína részének, de ettől még nem mehet be kínai hajó tajvani területre.
Azaz az, hogy az ENSZ szerint jogszerűtlen a Krím csatlakozása Oroszországhoz NEM befolyásolja a tengerjogi kérdést.
Egyébként persze jogszerű a Krím csatlakozása Oroszországhoz, de ismétlem, ennek jelen kérdés szempontjából nincs jelentősége.
fuszujka 2018.11.29. 10:17:22
szepipiktor 2018.11.29. 10:22:17
Ha nem szovjetbarát, akkor az bábkormány?
A mexikói példa hogyan érintene bennünket, szemben a szomszédos ukrán eseményekkel?:
Akkor - hogy kövessem a gondolatmenetedet - mikorra várható a balti államok elleni orosz lépés (akkor ott is bábkormányok vannak), vagy a lengyelek is sorra kerülnek?
.
Tudod az a félelmetes, hogy ma az aktív bloggerközösség lényegében nem ismeri a saját történelmünket! Igen van a rossz, idetehetjük az USÁt, a "nyugatot", de ez gazdasági oldalról rossz, a globalizáció miatt, van a rosszabb, ez a mai trendi neomarxista bolsevikalapú aktivista, ál-civil mikroközösségek, az erre építkező politikai mozgalmak és van a legrosszabb, a magyarokat történelmi szinten is érintő orosz (szovjet) birodalom, és annak "eszméi".
Nekünk CSAK ezek között lehet választani, nincs más, a svájci független formáció nem valósítható meg.
Most akkor mi mégis a legrosszabbat szeretjük? Jellemzően olyan generációk, akik nem is élték meg testközelből a szovjetek aljasságait????
Nézd meg, az összes volt keleti állam, akiket hozzánk hasonlóan gyaláztak az oroszok/szovjetek, egyben egyetérenek, meg akarják védeni a hazájukat, hogy soha többet az a világ ne jöjjön vissza! Vannak mindenhol politikia viták, lásd lengyelek eu ellenessége és a többi, de egyben következetesek, nem kérnek többé az oroszokból!
Így ők is, a románok is, a bolgárok is, a balti államok is a "rossz"-at választják, mert csak azokkal a hátuk mögött van esélyük a függetlenségre.
Mi meg hátbaszúrjuk a szövetségeseinket, tágra nyitjuk a kapuinkat a "legrosszabnak" és hazudunk, hogy a "rossz" rossz!
Mi ma az oroszok "ügynökei" lettünk, mi vagyunk a vírus, amit bejuttatak az ellenség szervezetébe, velünk bomlasztanak, generálnak feszültséget, gyengítik az ellenfelet.
Itt meg tömeges tapsolás van ezért????
A NATO már kihagy bennünket mindenből, már nem mi vagyunk az egyik fő partnerük, ma a románok, a bolgárok a kedvezményezettek. De mi ennek is tapsolunk, mert a mocskos USA!
Sokan hiszik, hogy a csúti EU-s haverjai mindenben melletünk álnak (a csúti mellett, persze), de nem, az olaszok meg a többiek egyedül a sorosozásban, a migránskérdésben értenek egyet velünk, de ne áltassuk magunkat, az orosz kérdáésben ők sem partnerek.
OK, gazadsági vonalon lehet vitatkozni, de politikai szinten nem.
A EU-n belüli vita nem arról szól, hogy Európa hódoljon be Putyinnak, legyen megint vasfüggöny meg fegyverkezés.
Itt ma a "rosszabb" képviselői, a neoliberálisok harcolnak a klasszikus életmóddal, a nemzetállamisággal szemben. Ehhez jó mindkét oldalon a soros, a CEU, a genderszak, a feminizmus és más dolog, de orbán ezt a putyini célok miatt használja csupán.
.
A migráns dolog is kinem az érdeke?
Nem, dehogy sorosnak, dehogy a zsidóknak, dehogy trumnak!
Ki az a barom, aki azt hiszi, hogy a globalizált világban önmagának okoz mérhetetlen kárt a meglévő rend megroggyantásával? Miért érdeke a pénzvilágnak a sok tizezer milliárdos kár, vagy trumnak a saját cégeinek a bedöntése.
Ez egyedül putyinnak jó, hiszen az ellenfelet rombolhatja.
Putyinnak ma már csak két szövetségese maradt, Szíria és Irán. (A beloruszok csak papíron független állam, a törökökkel status quo van). Mindekettő szerves része a muszlim menekülthullámnak, a ISIS-nek, a terrorizmusnak!
Ebben az aljas és mocskos baráti sorba vitte orbán Magyarországot.
.
El kellene dönteni, hogy ha a szomszédunkban van egy gyilkos és van egy tolvaj, akkor kivel barátkozunk! Szerintem a tolvajjal szövetkezve elkapható a gyilkos. De a gyilkossal szövetkezni, hogy megszerezzük a tolvaj pénzét?
Na ezt akarja ma mindazon magyar, aki a "tolvaj" USA és a "gyilkos" oroszok közül az utóbbi akarja...
Kincse- 2018.11.29. 10:26:02
Jávor Benedek pedig szintén báb, porba fingó senki, aki képes ennyi követelést utasítást leírni, mint egy kis kakas a baromfi udvarban, aki a héját lesi, hogy leszálljon és meg sarkantyúzza.
szepipiktor 2018.11.29. 10:28:19
Ja, csak az a szoros eredetileg volt szovjet, majd lett nemzetközi.
Most megint orosz, mert az oroszok úgy gondolták, lerohanják a másik partot.
Tehát ez csak akkor orosz, ha elfogadod, hogy az oroszok jogosan szerezték meg erőszakkal a területet.
Ezt azonban a világon senki nem ismeri el, tehát a nemzetközi jog érvényes.
Persze az oroszok szokás szerint erre tesznek, így mondhatják azt, amit most mondanak.
Gyakorlatilag így a Boszoruszon áthaladó hajókat is elfoghatnák a törökök, hiszen az nemeztközi víz, de ők állíthatják, hogy nem.
Gondolj bele, ha a törökök nem lennének éppen jóban putyinékkal, és ők lépnének fel az áthaladó orosz hadihajók ellen, melyek mennek Szíriába, akkor is a törököknek adna igazat a kommentszekció?
Vagy akkor a gaz törökök? Mert bántották a szeretett oroszokat?
Kincse- 2018.11.29. 10:31:17
te rém sok butaságot felhoztál magyarázatként, borzasztó hozzá nem értésről tanúskodik az elemzésed.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 10:35:13
Nem lett nemzetközi, hanem orosz-ukrán lett. Így állapodott meg a 2 ország, ugyanis el szerették volna kerölni, hogy az Azovi-tenger nemzetközi víz legyen.
Ma is ez a helyzet, az Azovi-tenger orosz-ukrán, nem nemzetközi. A Kercsi-szoros viszont a Krím Oroszországhoz csatlakozása óta csak orosz. Oroszország viszont engedi a szabad áthaladást minden ukrán hajónak, hadihajónak is.
A Boszporusz más helyzet, rá nemzetközi szerződés vonatkozik. Ez kimondja: Töröko. csak akkor korlátozhatja a forgalmat, ha háborúban áll, s akkor is csak a háborús ellenfeleivel szemben.
szepipiktor 2018.11.29. 10:40:21
Egyébként meg ne csúsztass!
Nem azért volt az attak, mert áthaladtak, hanem mert az oroszok által is elfogadott nemzetközi vizektől eltávolodtak és már orosz felségvizekre tévedtek!
.
Szerinted, ha Litvánia lezárná az áthaladást Kalininygrád felé, az oroszok ezt eltűrnék?
Ők lezárhatják Mariupolt, blokád alá vehetk így azt az ukrán területet, míg ők hidat építettek az elcsatolt részhez, így szárazföldön is eljuthatnak Kírmre.
Tudod volt már a történelemben ilyen, amikor a szovjetek gond nélkül szartak le aláírt egyezményeket! Berlini blokád?
szepipiktor 2018.11.29. 10:41:41
Miért nem írod le, hogy miben és miért? Csak?
Kincse- 2018.11.29. 10:50:39
teljesen jól mondod, ahhoz, hogy véleményt mondhassunk, pontosan ismerni kell a viszonyokat, ez nem párt kérdés, amikor valamelyik 0%-os párszócső után fújhatják a mantrát.
Kincse- 2018.11.29. 10:54:15
Maxval elmondta neked helyettem is, mert egyetértek vele, de neked ez úgyis falra hányt borsó, te egy vak szájkarate hős vagy, hogy legyél valaki, itt nyomod a süket dumát.
röf 2018.11.29. 10:55:46
BrianZ 2018.11.29. 10:56:16
midnightcoder2 2018.11.29. 10:58:05
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:00:12
Litvánia fizikailag se tudná elzárni Kalinyingrádot egyébként. Ugyanis az orosz hajóknak eleve nem kell litván vizeken áthaladni arra menet. Ha pedig a litvánok blokkolnák a nemzetközi vízeket, a blokádot elsöpörné Oroszország.
Berlin esete nagyon más volt.
Kincse- 2018.11.29. 11:03:00
agyad helyett húsleves van a fejedben, hogy így felforrt?
Arra sincs eszed, hogy hazádat védjed, csak gyilkosságot elkövetni, hogy világosan láss, arra már nincs agykapacitásod.
Elegünk van valóban az ilyen ösztönlényekből, akik csak baszni és ölni képesek.
szepipiktor 2018.11.29. 11:05:18
Aláírták? Akkor miért nem tartják be?
Mert ők nem szokták.
A másik két példa csak példa volt!
(Kalinyingrád pontosan jó példa, hiszen a SZU felbomlásával megszünt a szárazföldi kapcsolat az oroszok és az enklávé között, ezt a Litvánokkal és a Lengyelekkel kötött szerződésekkel szabályozták.)
Mint most a Ukrán-Orosz megállapodás a öbölbejárattal.
Az oroszok helyezti előnye, hogy a bejárat szélessége kevesebb 24 tengeri mérfölt, ugyanakkor a beltenger meg egy másik független országhoz is tartozik.
Nézz utána a rendelkezéseknek, fokozottan az "öböl", "parti tenger", "tengerszoros" és a "békés áthaladás" pontoknak.
Az ukrán-orosz egyezménynek a 1982-as Montego Bay-i tengerjogi egyezmény alaján kellett létrejönnie, amit pár ország kivételivel a világ minden érintettje aláírt.
Mivel az adott témában is két független államról van szó, és mindketten tagjai a nemzetközi rendszereknek, ha a megállapodásokat megsértik, akkor azzal a nemzetközi megállapodásokat is megsértik.
Ekkor mehet az ügy mondjuk az ENSZ vagy az illetékes szervek elé és beindulhat a gittrágás, de akkor már a nemzetközi szabályok lesznek az alapok.
szepipiktor 2018.11.29. 11:07:21
Ócska kis kirekesztő fszkalap lehetsz, aki minden más vélemény elutasít.
Kincse- 2018.11.29. 11:11:23
mégis milyen hozzáértési alapod van a Kercsi-szorosban történt incidenshez, amikor figyelem nélkül hagyod az orosz álláspontot? Ha nem veszed figyelembe, akkor simán elfogult vagy a dolog megítélésében, tehát nem hozzá értő.
Kincse- 2018.11.29. 11:14:46
nagyon tévedsz, engem is irritál a kontárkodásod, amit itt művelsz, úgyhogy te vagy az ócska kirekesztő fszkalap, aki csak okoskodik, és hülye elméletekkel akar bizonygatni valamit. Úgymond egy óvódás szinten magyaráz meg komoly egyetemi szintű problematikát.
Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:16:19
szepipiktor 2018.11.29. 11:17:11
A nagyon más zavar egy kicsit.
Mindig eljutunk, hogy az általad kedvelt bármit tehet, ha az kérdéses, akkor jön a "nagyon más"...
Miért akkora szellemi teher felfogni:
Az ukrán esetben van szárazföldi és van vizi.
A másiknál van szárazföldi és van vizi..
Miben különbözik ha a tengerit zárják el, mint ha a szárazföldit zárnák el?
Mindekttő aláírt egyezményt sért.
Te szokás szerint polarizálsz, ha az orosz zár el valamit, az helyes, elfogadható, igaza van, ha az oroszt zárják el, akkor az gaz, galád és szerződésszegő!?
Miért MÁS a berlini blokád? Miért más egy város politikai célú blokádja egy országrész politikai célú blokádjánál?
Fel sem merem hozni Gibraltárt... KÉT ország "dolga" egy startégiai tengeri bejárat ellenőrzési pontja. A spanyolok ma is vitatják, de nem vonulnak be, nem foglalják el, hiszen nem oroszok...
.
Na de mindegy, el kell mennem "vadászni".
Kérlek, a kis csicskáidat ne küld már ellenem, főleg ne ezt a genderképűt, ezt kincse-félét.
Vagy te annyira erős, hogy magadtól vitázz. Nem kellenek neked ezek a neoliberális hazaárulók.
Gyerekekkel nem "harcolok".
Szakértő? az nem volt 2018.11.29. 11:20:04
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:22:17
Ismétlem: nem nemzetközi víz a Kercsi-szoros, sőt korábban se volt az, 2014 előtt se volt az, akkor orosz-ukrán víz volt.
Kincse- 2018.11.29. 11:22:26
ne képzelődj kis pöcs, nem véletlen választottál süni méretűt, hát csak ennyit az okoskodásodról.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:23:32
"ha Litvánia lezárná az áthaladást Kalininygrád felé"
Mint mondtam, fizikailag nem lejetséges ez. Kaliningrádhoz NEMZETKÖZI vízeken keresztül el lehet jutni, nem szükséges bemenni litván területre.
Kincse- 2018.11.29. 11:24:47
látod ezért buktad a vitát, mert egy nagyképű hülye vagy, mehetsz begyűjteni a mammutod, néhány bunkót vigyél magaddal. :D
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:25:42
A megéllapodás ma is életben van: az Azovi-tenger orosz-ukrán, nem nemzetközi. A megosztás alapja a területi vízek közti felezővonal. Ma is hatályos ez. A változás csak annyiban változott, hogy kisebb lett az ukrán vízrész a Krím Oroszországhoz történt csatlakozása kapcsán.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:26:23
"Kalinyingrád pontosan jó példa, hiszen a SZU felbomlásával megszünt a szárazföldi kapcsolat az oroszok és az enklávé között, ezt a Litvánokkal és a Lengyelekkel kötött szerződésekkel szabályozták."
Csak te a vízi megközelítésről írtál...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:26:58
"a beltenger meg egy másik független országhoz is tartozik"
Egy része csak. De ezt már elmagyaráztam.
szepipiktor 2018.11.29. 11:28:16
Na, utoljára kisfiam!
Igen, elfogult vagyok, ugyanis magyarként nem vagyok oroszpárti.
Az én családom megszenvedte ezeknek az aljadékoknak a tetteit.
De miért érv neked, velem szemben az oroszok álláspontja?
Miért az az igaz és minden más nem az?
Te honnan tudod? te is kizárólag érzelmi alapon foglalod el a pozíciódat, te egy oroszbarát - amrikai és nyugatellenes - kis kollaboráns bér-troll vagy, aki a .ru híreit eregeted el itt.
Gond, hogy a világon másoknak más a véleménye?
Más a kirtekesztő? Nem te aki zsigerből mész neki annak, akinek más a véleménye?
Én nem mondtam, hogy te vagy a többi ne szopjátok az oroszok fszát, de te mondod, hogy nekem miért nem tetszik a ti fsszopásotok.
Nem érzed, hogy a fekáliában tapsikolsz és amikor rádobod a szart másokra, akkor nem igazán illik a másikat szarosnak mondani.
Nem tudok mást kívánni számodra (és a többi orosz bértrollnak), hogy amikor teljesül a vágyatok, akkor a ti családotok ismerje meg, milyen Szibéria, milyen az, amikor még 1990-ben is feketeseggű vagy az egész családoddal együtt, csak mert nem vagy kommunista kollaboráns.
És élvezzétek mindazt, amit ezektől kaptok majd "jutalmul".
Sajnálom, hogy neked az én egyéni véleményem kirekesztő, de a sajátom, és (ma még) jogom van hozzá.
Leszarom, hogy te és a fajtád mit gondolsz rólam, mivel nem vagytok tényező. Annyra senkik vagytok, hogy a sínekről nem húználak le benneteket, ha jön a vonat.
Pörögjetek csak a kis ganétokban, és gyerünk-gyerünk gyűlölködni.
szepipiktor 2018.11.29. 11:28:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 11:30:33
"az általad kedvelt bármit tehet"
A problémát válasszuk 2 részre!
1. Bármit megtehet.
2. Bármit jogszerűen megtehet.
Oroszország jogszerűen megteheti, hogy egyedül szabályozza a Kercsi-szoros forgalmát, mert a teljes vízterület az övé 2014 óta.
Jogszerűen nem teheti meg, hogy nem engedi be az ukrán hajókat, mert erről hatályos államközi szerződése van. S ezt nem is teszi meg, s hacsak nem lesz háború, ezt nem is fogja megtenni, háború meg úgyse lesz.
Kincse- 2018.11.29. 11:38:24
nahát, pont jól megvilágítottad a lelkivilágod ezzel a kommenteddel, vagyis hogy mennyire embertelen vagy: "Leszarom, hogy te és a fajtád mit gondolsz rólam, mivel nem vagytok tényező. Annyra senkik vagytok, hogy a sínekről nem húználak le benneteket, ha jön a vonat."
Látod én ilyenre nem lennék képes, még a fantáziámban.
A másik pedig az orosz gyűlöleted abnormális, ugyanis a kommunista rendszerben elszenvedett szovjetekre fújsz, miközben megváltozott a helyzet és oroszokkal kell számolni, akiknek más a vezetőjük, és más a politikai berendezkedésük. Aki ezt nem veszi észre, szegényes bizonyítvány. Olyan, mint a japán katona, aki 40 évvel a II. vh után egy szigeten bujkálva él, mert még nincs tudomása, hogy a háborúnak vége. Ideje neked is kidugni a fejed az elszigeteltségből, ha már egyszer itt osztod az észt.
Kincse- 2018.11.29. 11:59:14
pestisracok.hu/porosenko-belpolitikai-jatszmaja-allhat-a-hadiallapot-bevezetese-mogott/?fbclid=IwAR3MSt4lDyBxETsK9YuG4Bf3DNDnpcJLrCKmGXljfmhDHWViZ5EouU3tHfg
arabok balrol 2018.11.29. 12:23:29
Ma Baker 2018.11.29. 13:09:35
A sztori ott kezdődik, hogy az Oroszoknak a Földközi-tengerre Szíriában van kikötője, a Fekete-tengerre meg Ukrajnában a Krím félszigeten. Ettől szuperhatalom ma is Oroszország, mert a világ összes tengerén záros határidőn belül meg tud jelenni.
Mit ad Isten, pont ebben a két országban keveredett kalamajka hathatós nyugati beavatkozással. A baj előtt 5 perccel meg még semmi baj nem volt arrafelé, szóval valójában a nyugat ambíciója az Orosz szuperhatalomság megtörésére okozza a destabilizációt mindkét régióban. Még a megboldogult őrült háborús agitátor, John McCain is személyesen szónokolt Ukrajnai tömegrendezvényen az Ukránok nyugati közeledése érdekében nemsokkal a Majdan-i események előtt.
A puccs után pedig a nyugati érdekeltségek megszállták az ukrán stratégiai pozíciókat az izraeli kettősállampolgár miniszterelnöktől kezdve az ukrán gázvállalat vezető pozíciójáig.
Szóval innentől kezdve finoman szólva nevetséges az Oroszokat hibáztatni a destabilizáció miatt.
A hajós incidenssel kapcsolatban pedig elég nehéz igazságot tenni, mivel az Ukránok azt állítják, hogy betartották a procedúrát és bejelentették a hajóik közlekedését az Oroszoknak, az Oroszok meg azt állítják, hogy ilyen nem történt és jogosan jártak el.
Mindenesetre érdekes, hogy ukrán titkosügynök is utazott a hajókon és az incidens után Porosenko gondolkodás nélkül ajnározott újabb orosz szankciókért és katonai fellépésért.
Megint nem az Oroszok tűnnek a provokátornak.
Kísértetiesen ismétlődni látszik a maláj gép esete, ahol a vizsgálat végén kiderült, hogy azt tényleg egy orosz gyártmányú BUK rakéta lőtte le, azonban a vizsgálat képein jól kivehető a rakéta azonosítója, ami szerint az egy ukrán osztaghoz tartozott, így minden bizonnyal megintcsak az Ukránok provokációs törekvéseinek volt az eredménye.
Ennyi kétes és Oroszokra nehezen húzható ügy után és a ballib nyugati média russzofóbiája mellett nem is értem, hogy van pofájuk egyeseknek tovább kavarni a szart. A politikusok nagyrésze meg asszisztál mindehhez.
Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2018.11.29. 13:10:02
ételizésítő 2018.11.29. 19:17:14
A kettős állampolgároknál azzal a kikötéssel, hogy aki nem vonul be, hanem Magyarországra szökik, az onnantól hazaárulónak számít.
Ekkor talán az ukránoknál élő, magukat magyarnak hazudó Fidesz-seggnyaló faszok is elgondolkodnának azon, mennyit is érnek a csúti 1gecigánynak.
Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2018.11.29. 23:18:29
ételizésítő 2018.11.30. 00:54:22
Szó sincs magyarokról, magukat magyarnak hazudó, haszonleső ukránokról van szó.